Prettig precies in salaris en advies

Salarisadministratie Salarisadministratie
Personeelsadministratie

Vergeet de personeelsadministratie niet

De economie zit in de lift. Het consumentenvertrouwen neemt toe, de export stijgt en de bouw, handel, industrie en dienstverlening trekken aan. De kans is groot dat u dat als ondernemer ook merkt. Het werk is misschien niet aan te slepen. Hoogste tijd om extra personeel aan te trekken. Mogelijk heeft u dat zelfs al gedaan. Maar denkt u ook aan uw personeelsadministratie?

‘De personeelsadministratie. Moet dat nu? Eerst de lopende zaken. Die opdracht moet eerst de deur uit.’ Een logische gedachte die veel ondernemers typeert. De administratie is mede daardoor een ondergeschoven kindje geworden. ‘Komt later wel.’ Toch willen we u graag wakker schudden. Als werkgever heeft u de plicht om zorgvuldig om te gaan met uw personeel.

Wat houdt de personeelsadministratie in?

Personeel werven, aannemen, op tijd salaris uitbetalen, het aanleggen en bijhouden van personeelsdossier, ziekteverzuim, vakantie- en verlofdagen bijhouden, fiscale regelingen, uitdiensttreding; moeten we nog even doorgaan? De personeelsadministratie lijkt in eerste instantie een klus om erbij te doen, maar is in de praktijk een tijdrovende en complexe klus. De loonadministrateur kan al deze tijdrovende complexe klussen afnemen.

Personeelsadministratie in de praktijk

Veel MKB-bedrijven hebben hun personeelszaken intern opgezet. De office manager doet het erbij of de directeur is daarvoor verantwoordelijk. Op zich is daar niets mis mee, maar de kans is daardoor groter dat de personeelsadministratie als bijzaak wordt gezien. De aandacht van de directeur of de office manager verschuift namelijk al snel naar de lopende zaken. Bovendien wordt het vaak niet interessant gevonden. Daardoor wordt de kans groter dat u niet op de hoogte bent van nieuwe wetgeving, waar de personeel administratie aan moet voldoen. De boetes die opgelegd worden zijn niet mals.

Het is voor de meeste werkgevers ook bijna onmogelijk om alle wettelijke regelingen te kennen. Fiscale zaken als belastingen, de rechten en plichten tijdens ziekteverzuim en de wetgeving bij het opstellen of beëindigen van een arbeidscontract zijn thema’s die regelmatig aan verandering onderhevig zijn. Als u die kennis niet in huis heeft, is het raadzaam om die van buitenaf in te schakelen. Bovendien kunt u dan doen waar u goed in bent: geld verdienen.

De toegevoegde waarde van MKB Salarisadviseurs

MKB Salarisadviseurs wil u graag terzijde staan met advies op het gebied van arbeidsrecht, salarisadministratie en personeelszaken. Zo nodig nemen wij zelfs uw personeelsadministratie helemaal over. Dat kan u verschillende voordelen opleveren. Denk bijvoorbeeld aan tijdbesparing, het voorkomen van hoge boetes en het gemak van één aanspreekpunt, wel zo efficiënt voor u en uw personeel.

Neem contact op

Nieuwsgierig geworden hoe dat in de praktijk werkt, wat de mogelijkheden zijn of heeft u een acuut probleem met betrekking tot uw personeelsadministratie? Neem direct contact op via ons contact formulier of bel ons op 0318 – 830 234.

Salarisadministratie

Bel mij terug

Vul hier uw naam en telefoonnummer
in en wij bellen u z.s.m terug.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen

Ontvang de meest gestelde vragen en antwoorden over salaris en salarisadministratie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Salarisadministratie


MKB Salarisadviseurs is lid van de VNSa